Laholms FK
Falkenbergs FF spelade under söndagen en viktig match borta mot bottenkonkurrenten Kalmar FF. Gulvitt höll nollan men misslyckades med att få in bollen. Matchen slutade 0-0.

Hasse Eklund gav samma elva som besegrade ÖSK förnyat förtroende borta mot Kalmar FF. Lagen kände på varandra under matchinledningen. I tolfte minuten skapades den första riktiga chansen och det var FFF som hade den. Nsima Peter fixade en frispark, som blev farlig. Calle Johanssons fina nick reflexräddades av Ole Söderberg till hörna. Efter 25 minuter hade FFF en ny chans. Denna gång var det Axel Norén som fick möjlighet att avsluta. Söderberg räddade dock utan bekymmer. I 37:e minuten skapade Kalmar sin första målchans i matchen. Bollen nådde Adrian Edqvist i straffområdet. Han fick ett friläge men Viktor Noring kom ut och svarade för en bra räddning. Det blev inga mål i den lite försiktiga första halvleken.

Det hände inte mycket i början av andra halvlek. Det bjöds inte på något skönspel och det skapades inget av värde. I 66:e minuten gjorde FFF sitt första byte i matchen. Edi Sylisufaj kom då in istället för Nsima Peter. Och i åtta minuter senare byttes Anton Wede och Mahmut Özen in. Tobias Englund och Kalle Söderström lämnade planen. I 78:e minuten tråcklade inhopparen Edi Sylisufaj fram bollen till John Chibuike, som fick ett jätteläge. Men han stördes i skottögonblicket och lyckades inte få bollen på mål. I 89:e minuten fick FFF ett nytt superläge. Anton Wede vann bollen på kanten och slog ett fint inlägg mot Edi Sylisufaj. Anfallaren var helt omarkerad i boxen men nickade över. FFF fick en till möjlighet i slutsekunderna. FFF fick frispark strax utanför straffområdet. Marcus Mathisen klev fram, men sköt i muren. Matchen slutade mållöst, 0-0, och därmed delade lagen på poängen.