Norrby IF
Efter ett lite längre matchuppehåll mötte Falkenbergs FF Landskrona BoIS på bortaplan under tisdagskvällen. FFF tog ledningen genom Christoffer Carlsson på straff i början av andra halvlek, men skåningarna vände och vann. En tung förlust för FFF.

Då Tobias Karlsson inte kom till spel på grund av ryggproblem fick Axel Norén chansen från start istället. Det fick också Linus Borgström, som startade istället för Umar Bala Muhammed. FFF fick ett läge redan i andra minuten då Matthew Garbett fick ett läge utanför straffområdet och avlossade ett skott som touchade en motståndare och smet över. Efter en kvart fick Landskrona ett jätteläge framför mål efter en frispark, men Viktor Noring svarade för en finfin räddning. Hemmalaget hade en bra period där de hade mycket boll och låg på för ett ledningsmål. Men det skapades knappt några målchanser av värde efter de inledande möjligheterna. I 43:e minuten skapade FFF till slut ett läge igen. FFF vann bollen högt och Edi Sylisufaj fick ett läge utanför boxen. Det hårda skottet träffade dock inte mål. Och precis före paus fick Christoffer Carlsson ett farligt läge i straffområdet som täcktes till hörna. Det absolut sista som hände i första halvlek var att FFF kunde fått straff efter en handssituation, men domaren valde att inte blåsa. Det blev inga mål på Landskrona IP i första halvlek.

Två minuter in i andra halvlek fixade Adam Bergmark Wiberg en straff för FFF. Christoffer Carlsson klev fram och rullade iskallt in 1-0 till de gulvita. Strax därefter var Samuel Adrian nära att trycka in 2-0 efter en duell med målvakten. I 59:e minuten kom Landskrona runt på kanten och Alexander Tkacz språngnickade bollen utanför bortre stolpen. Fyra minuter senare fick Edi Sylisufaj ett nickläge nära mål. Den unge anfallarens nick gick över ribban. Efter 73 minuter gjorde FFF sitt första byte i matchen. Anton Wede kom då in istället för Edi Sylisufaj. Fyra minuter senare kvitterade Landskrona. De spelade sig igenom FFF-försvaret och en fri Alexander Tkacz placerade in kvitteringen. Med åtta minuter kvar av ordinarie tid var det dags för Kwame Kizito att göra comeback. Ghananen bytte av Matthew Garbett. I 83:e minuten sköt Landskrona bollen precis utanför Viktor Norings vänstra stolpe. Två minuter senare kom istället Landskronas ledningsmål. Linus Olsson forcerade in den från nära håll. I 92:a minuten bytte Umar Bala Muhammed av Linus Borgström. Landskrona vände matchen och vann med 2-1 efter en mindre bra avslutning på matchen från FFF:s sida. FFF tappade ledningen och föll tungt.

– Landskrona vinner fullt rättvist. Vi har en bit kvar innan vi är färdiga som lag. Vi fick en matchbild som vi ville ha i andra halvlek men lyckades inte spela taktiskt och försvara de ytor som de ville komma åt. De fick skapa en del kvalificerade målchanser. Vi har en del att jobba på framöver, säger Hasse Eklund.

Startelvan:
Viktor Noring – Mahmut Özen, Axel Norén, Kalle Björklund, Linus Borgström – Christoffer Carlsson, Matthew Garbett, Christoffer Carlsson – Edi Sylisufaj, Adam Bergmark Wiberg, Tobias Englund.