IF Centern
Viktige mittfältskuggen Melker Nilsson, 23, har undertecknat ett nytt tvåårskontrakt med Falkenbergs FF.

Melker Nilsson kom till FFF som 19-åring i augusti 2019 och fick göra allsvensk debut med klubben säsongen efter. Han växte sedan ut till en nyckelspelare på mittfältet och har varit given när han har varit frisk under de tre senaste säsongerna. Nu har ”Melle” signat ett nytt tvåårskontrakt med Gulvitt.
– Det känns riktigt bra att det är klart och jag är sugen på att dra igång med träningarna igen. Jag trivs väldigt bra i klubben med lagkamrater, tränarna och alla på kontoret. Och förhoppningsvis kan vi nå vårt mål att ta oss upp i superettan nästa säsong, säger Melker Nilsson.

Han är revanschsugen med tanke på hur denna säsong avslutades.
– Det är klart att det är en stor besvikelse att vi inte klarade att gå upp efter en så bra säsong. Det var otroligt tungt att det avslutades på det sättet. Nu gäller det bara att blicka framåt och fortsätta att utvecklas som lag så kommer vi göra det ännu bättre nästa säsong, säger 23-åringen.
Själv hoppas han fortsätta att spela en viktig roll i laget.
– Mina förhoppningar är att fortsätta ta steg i min utveckling och hjälpa laget så mycket jag kan, säger skåningen.

David Svensson, sportchef i FFF, är mycket nöjd över att ”Melle” förlänger.
– Med sin bolltrygghet och stora arbetskapacitet har han under åren vuxit ut till att bli en riktig general på det centrala mittfältet. Det känns riktigt, riktigt bra att Melker har skrivit på ett nytt kontrakt och jag vet att han är enormt laddad inför den kommande säsongen, säger David Svensson.