Laholms FK
På lördag spelar Falkenbergs FF sin andra hemmamatch i Superettan 2021. Till den matchen öppnar vi upp Falcon Alkoholfri Arena för åtta personer, som just nu är maxantalet tillåtna personer vid en offentlig tillställning.

Tillsammans med övriga klubbar i Svensk Elitfotboll har Falkenbergs FF tagit fram en tydlig och gedigen öppningsplan för hur klubbarna ska kunna genomföra säkra evenemang utifrån det rådande smittläget. Öppningsplanen är presenterad för politiker och ansvarig myndighet men dialogen om hur vi gemensamt kan komma framåt har tyvärr uteblivit. Vi hoppas naturligtvis att läget förändras till det bättre, både vad gäller smittan och förutsättningarna för våra evenemang. Maximalt antal tillåtna personer vid en offentlig tillställning är för närvarande åtta personer och det är det antalet som vi kommer att öppna upp för. Platserna kommer att lottas ut bland säsongskortsinnehavare och företagspartners.

Då den nuvarande fördelningen på säsongskort är jämnt fördelad mellan privatpersoner och företagspartners kommer vi dra fyra säsongskortsinnehavare privat och fyra säsongskortsinnehavare bland företagspartners.

I morgon onsdag kommer vi att genomföra lottningen till lördagens match mot IFK Värnamo som har avspark kl. 15.00. De personer som tilldelas biljett meddelas via e-post och telefon.

Frågor & svar

Vilka restriktioner gäller från lördagens match och framåt?
Läget i publikfrågan är oförändrat sedan en tid tillbaka vilket innebär att det i nuläget råder en begränsning om max åtta besökare vid en offentlig tillställning. Det gäller även på Falcon Alkoholfri Arena.

Hur väljs ut de åtta supportrarna ut som får se matchen?
Föreningen kommer att genomföra en slumpmässig utlottning inför varje match bland alla som har köpt säsongskort där fyra privata säsongskortsinnehavare och fyra företagspartners (med säsongskort köpta) lottas ut. De som vinner utlottningen kommer att bli kontaktade per mejl/telefon. Totalt blir det åtta personer på läktaren.

Varför säljs det inga fler säsongskort?
Föreningen har beslutat att tills vidare pausa försäljningen av säsongskort (sedan den 31 mars) med anledning av att vi vill kunna ge dem som i tidigt skede köpt/behållit sitt säsongskort förtur till biljetter när vi får lov att öppna upp för att ta emot mer publik.

Kan jag överlåta min plats om jag inte kan gå?
Ja, du kan överlåta din plats till en annan person som är innehavare av säsongskort.

När får jag information om jag får gå på matchen?
Så snart som möjligt efter att lottningen är genomförd, dock senast två dagar före match.

Om du har några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på biljett@falkenbergsff.se.