IF Centern
Anfallaren Oskar Christiansson är klar för en fortsättning i Falkenbergs FF. 21-åringen har skrivit på ett kontrakt på ett plus ett år.
– Det är riktigt kul! säger han.

Efter att ha öst in mål i akademin fick Oskar Christiansson chansen att debutera borta mot Gais i superettan 2021. Säsongen efter blev det 14 inhopp i division 1 södra och han levererade då sina två första seriemål i A-laget. De kom i storvinsterna hemma mot Ängelholms FF och Lunds BK. I år fick han göra sin första start (borta mot Ariana FC) och hoppade in i 22 seriematcher. Oskar noterades för två mål och två assist. Målen kom i bortamatcherna mot FC Trollhättan och Åtvidabergs FF. I det senare fallet blev han poängräddare med sitt 1-1-mål. Nu har han kritat på för en fortsättning i Gulvitt.
– Det känns bra att ha skrivit på. Det ska bli kul att sätta igång i januari och att fortsatt vara med på den resa som startats. Efter lite bollande fram och tillbaka känns det här som rätt steg. Kul att det är klart. Nu ser jag fram emot att hjälpa till så gott jag kan för att ta FFF till högre höjder, säger Oskar Christiansson.
Vad har du för mål med kommande säsong, både för laget och personligen?
– Målet är att ta sig upp till superettan och göra ett ännu starkare 2024 än det här året. Mitt personliga mål är att göra det ännu bättre nästa år, säger strikern.

FFF:s sportchef David Svensson är belåten över att Oskar stannar i Gulvitt.
– Det känns mycket bra att Oskar fortsätter i Falkenbergs FF i ytterligare minst ett år. Han har spännande offensiva egenskaper som vi är övertygade om att vi kommer fortsätta att utveckla framöver och vi ser fram emot att ha med Oskar i den gula tröjan nästa säsong, säger David Svensson.