IF Centern

RASMUS ANDERSSON

# 23 MITTFÄLTARE

Rasmus Andersson kom till FFF som tonåring från Arvidstorps IK och tog sig från akademin till A-laget, som han tillhörde till och med säsongen 2015. Han representerade klubben i både superettan och allsvenskan. Den allsvenska debuten skedde borta mot Mjällby AIF 2014. Han byttes in under slutminuterna och var på plan när FFF kvitterade djupt in på tilläggstid. Efter spel i Tvååkers IF, norska Örn-Horten, färöiska Skala IF och IS Halmia återvände han till FFF sommaren 2023. Hemma mot Ängelholms FF gjorde den spelskicklige mittfältaren sitt första seriemål i FFF-tröjan. Borta mot Oskarshamns AIK kom den andra fullträffen. Rasmus kallas för "Hunk" av supportrarna och hans omtalade kullerbyttor har lett till en ramsa på hemmastå. Lagets mest modeintresserade.

Statistik i FFF:
Matcher: 53