IF Böljan
Klockan 16.00 imorgon möter FFF Norrby IF på hemmaplan. Näringslivet bjuder på fri entré. Nu kan ni läsa programbladet och ta del av motståndarkollen.

I programbladet kan ni läsa intervjuer med mittbackskuggen Tim Stålheden och Norrby IF:s huvudtränare, förre FFF-spelaren Marcus Översjö, samt ta del av laguppställningar och annan matnyttig information inför drabbningen. Nu är det dags att läsa på lite mer om morgondagens motståndare.

Fem senaste bortamatcherna:
Tvååker – Norrby 1-2
Ljungskile – Norrby 3-0
Vänersborg – Norrby 1-1
Lund – Norrby 3-2
Åtvidaberg – Norrby 3-1

Mest mål i de fem senaste bortamatcherna:
1. Max Olsson, Alexander Warneryd, Semir Bosnic, Marcus Mikhail, Marcus Victorio och Julius Johansson (1)

Nyförvärv under sommaren:
Filip Gustafsson, Gais (lån), mittfältare
Linus Dahl, kontraktslös, mittfältare

Spelare som lämnat under sommaren:
Oscar Gustafsson, Vårgårda IK (lån), anfallare
Pontus Eriksson, Åtvidabergs FF, försvarare

Ligaplaceringar senaste fem omgångarna:
Omgång 21: 8
Omgång 20: 9
Omgång 19: 10
Omgång 18: 10
Omgång 17: 10

Flest spelade matcher för Norrby i Division 1 2023
1. Marcus Mikhail (21)
2. Max Andersson och Teodor Wålemark (20)
3. Julius Johansson och Teo Helge (19)

Flest mål för Norrby i division 1 2023:
1. Julius Johansson (7)
2. Henry Atola och Marcus Victorio (4)
3. Anton Wede, Marcus Mikhail, Max Andersson och Max Olsson (3)

Flest assist för Norrby i division 1 2023:
1. Julius Johansson (3)
2. Marcus Victorio, Marcus Mikhail, Max Andersson, Semir Bosnic, Teo Helge och Max Olsson (1)

Tränare:
Norrby leds av tränarduon Marcus Översjö och Jesper Swedlund. Jesper är helt ny för säsongen och har tidigare varit ungdomstränare i Degerfors IF, Carlstad United och IF Carlstad medan Marcus har haft olika tränarroller i klubben under de senaste åren. Översjö spelade 89 matcher i FFF och gjorde 21 mål åren 2010-2012.

Sammanställning: Emil Sahlin

Glöm inte att säkra era gratisbiljetter till matchen! Det gör ni med fördel HÄR.