Norrby IF
Anfallaren Robin Hofsö, 27, gjorde sex mål på 26 matcher (21 starter) för Landskrona BoIS i superettan förra säsongen. De kommande två åren kommer han att tillhöra Falkenbergs FF.
– Det känns jättebra. Jag har fått en bra bild av Falkenbergs FF och ser fram emot att dra igång. Jag vill vara med och ta upp klubben till superettan igen. Det är självklart målet, säger Robin Hofsö.

Efter att ha gjort 19 mål för Eskilsminne IF i division 1 2018 värvades han tillbaka till moderklubben Landskrona BoIS. Där var han med om att föra upp skåningarna i superettan 2020. Ifjol var han startspelare i superettan. Hans facit blev sex mål och två assist på 26 matcher.
– Jag fick starta mer än jag väntat mig. Jag fick mycket förtroende och det växer man ju med, säger Robin Hofsö.
Men efter säsongen gick parterna skilda vägar. Anbud har inte saknats.
– Jag hade anbud utomlands, vilket var lite spännande, men Falkenberg kändes bäst. Även om det är division 1 så är det en rolig resa att vara med om och intentionen är ju att gå upp, säger 27-åringen.

Han menar att det var flera saker som gjorde att valet föll på FFF.
– Livspusslet fungerade bäst, jag kan bo kvar och pendla och träningstiderna verkar okej. Jag fick en bra och familjär känsla av klubben när jag var där och träffade Håkan och David. Jag känner Calle Johansson, så jag frågade vad han tyckte. Han hade bra saker att säga. Det var positivt att få sin egen bild bekräftad, säger Robin Hofsö.
Han har tidigare besökt Falcon Alkoholfri Arena som motståndare. Nu får han arenan som hemmaplan.
– Det verkar vara en väldigt fin klubb och arenan är fin. Förutsättningarna är på topp.

Vad är det då för typ av forward som FFF har värvat?
– Jag är en hårt arbetande anfallare som sätter laget i första hand. Jag gillar duellspelet och spelet i boxen. Jag är lite av en target och är en energispelare. Sen är det alltid roligt att sätta några pytsar. Som forward ska man göra mål. Jag hoppas göra 20 pytsar för Falkenberg nu, säger han med ett leende.
Robin Hofsö känner att han har mycket att bidra med.
– Absolut, och det tror jag att de andra också har. Det är inte så lätt att vinna division 1. Som större klubb blir det en del press på en, men får vi bara ihop gruppen och gör jobbet så kan det bära långt, säger nyförvärvet, som gör sin första träning på måndag.

Sportchef David Svensson kommenterar nytillskottet:
– Robin har flera års erfarenhet från spel i både superettan och ettan södra och det är en spelare vars egenskaper kommer passa perfekt i Falkenbergs FF. Han är en tuff anfallare med stor arbetskapacitet som tycker om att ta sig in i boxen för att göra mål. Både beträffande spelegenskaper och personlighet kommer Robin bli en bra förstärkning till truppen och vi är väldigt glada över att ha skrivit ett tvåårskontrakt med honom, säger David Svensson.