Vänsterbacken Adam Eriksson och mittbacken Tobias Karlsson fortsätter i Falkenbergs FF. De har signerat kontrakt på tre respektive ett år.

Adam Eriksson återvände i somras till FFF, som han lämnade för Helsingborgs IF efter 2015 års säsong. Förra säsongen blev det tolv matcher och ett mål (ett skott med högern i segermatchen borta mot Västerås SK) för FFF i superettan. Idag har 31-åringen skrivit på för ytterligare tre år i den gulvita tröjan.
– Det känns bra att vara kvar i Falkenberg. Jag trivs väldigt bra här och ser fram emot att hjälpa klubben tillbaka till superettan så fort som möjligt, det är självklart målet, säger Adam Eriksson.
Han anser att det var ett lätt beslut att förlänga.
– Ja, det tycker jag. Jag behövde några veckor att fundera lite på framtiden men Falkenberg har hela tiden legat närmast till hands. Det känns tryggt att skriva på för tre år, både jag och klubben ville skriva ett längre kontrakt än ett år så det var ett enkelt val, säger den löpstarke vänsterbacken.

Tobias Karlsson kom till Falkenbergs FF inför säsongen 2011. Och det blir en tolfte säsong i FFF. Det står klart efter att 32-åringen nu har kritat på för ännu ett år i klubben.
– Jag vill vara med och bygga upp någonting nytt, vilket jag hoppas att vi kommer göra nu, säger ”Tobbe”.
Att det nu blir division 1 och andra förutsättningar resulterade i en del pusslande med familjen.
– Skulle jag spela fotboll så är det här jag vill spela. Det tog lite tid att rodda där hemma. Vi kom överens och nu känns det jättebra. Helheten löste sig. Jag är supersugen. Det ska bli väldigt kul att komma igång och träffa alla, säger han.
Han är glad över att även Adam Eriksson väljer att förlänga.
– Det är riktigt kul. Vi är väldigt nära. Jag tycker om honom jättemycket, säger Tobias Karlsson.

Sportchef David Svensson kan konstatera att två pusselbitar till är på plats i lagbygget.
– Det känns väldigt bra att vi har skrivit nya kontrakt med både Adam och Tobias. Det har hela tiden varit föreningens ambition och det är roligt att det nu är klart inför eftermiddagens träningsstart. Tillsammans har de över 450 matcher (”Tobbe” står på 307 matcher och Adam 155) i den gula tröjan och det är två kulturbärare som med sina egenskaper och professionalitet på bästa sätt kommer att bidra till att sätta en hög standard i allt vi gör, säger David Svensson.