IF Centern
När Gustav Molin lämnade FFF gick spelartruppen från tre till två målvakter. Nu har Falkenbergs FF tecknat ett fotbollsutvecklande föreningssamarbete med Helsingborgs IF där HIF:s lovande akademimålvakt Emil Rådahl är uppskriven.

Han har därmed möjlighet att representera båda föreningarna.
– Vi har två mycket duktiga målvakter i Anton Andersson och Gustav Lillienberg och vi kommer inte att ta in någon mer målvakt så länge det inte händer något oförutsett. Samarbetsavtalet med HIF ger oss dock en extra trygghet på så sätt att vi med kort varsel kan få tillgång till en tredje målvakt om vi skulle hamna i en situation där varken Anton eller Gustav är spelbar. Emil kommer alltså att fortsätta träna och spela matcher i HIF:s verksamhet precis som vanligt, säger sportchef David Svensson.

192 centimeter långe 18-åringen Emil Rådahl spelade ifjol för Vejby IF där han gjorde elva matcher från start i Division 3 Sydvästra Götaland.