Laholms FK
Ett Elfsborg med ett gäng allsvenska spelare i startelvan blev för svårt för Falkenbergs FF:s U21-lag. Boråslaget vann med 3-1 på Borås Arena.

Nadeem Omar vaktade FFF:s mål. Framför honom bildade Mahmut Özen, Axel Norén, Melker Larsson och debuterande Umar Bala Muhammed backlinje. Linus Dahl, Lucas Sibelius och Matthew Garbett huserade på mittfältet och i anfallet återfanns Kalle Söderström, Elliot Hintsa och Anton Wede. FFF höll tätt under den första halvtimmen, men sedan blev det tuffare. Jack Cooper Love gav Elfsborg ledningen i 33:e minuten och innan första halvlek var till ända hade Christopher McVey skickat in 2-0, som också var ställningen i paus. Tio minuter in i andra halvlek punkterade Ahmed Qasem tillställningen med sitt 3-0-mål. FFF hyfsade till siffrorna lite i slutminuterna, då Matthew Garbett reducerade till 1-3 på straff.

FFF:s U21-lag besegrade Jönköpings Södra i premiären, men mot ett fartfyllt Elfsborg kammade man noll.
– Vi fick en bra genomkörare då Elfsborg drog upp ett bra tempo i matchen. Vi hade några perioder i matchen som var riktigt bra och vi var väl synkade i presspelet och anfallsspelet. Vi blev lite trötta i andra halvlek och våra bra perioder blev lite kortare än vi tänkt oss. Men vi fick träna på vårt spel och några i truppen behövde verkligen få den här matchen i kroppen för att komma ikapp formmässigt, säger Hasse Eklund.
Hur var Umar Bala Muhammeds insats i debuten?
– Han gjorde det bra med tanke på att det var länge sedan han spelade och att han inte är helt inkörd med hur vi spelar. Jag är nöjd med första intrycket, säger huvudtränaren.