Torslanda IK
Under torsdagskvällen höll Falkenbergs FF årsmöte på Falcon Alkoholfri Arena. Rummet var minst sagt välfyllt. Stämningen var god och ett antal fina priser delades ut under årsmötet.

Det ekonomiska resultatet för år 2023 redovisades. Det landade på -2,85 miljoner kronor. FFF budgeterade för ett underskott på 2,75 miljoner kronor, så föreningen följde med andra ord budgeten väldigt väl. Det egna kapitalet uppgår nu till 1,23 miljoner kronor. FFF har en budgeterad omsättning på 16,88 miljoner kronor för år 2024 och ett budgeterat resultat på cirka en halv miljon kronor minus. Budgeten var dock satt innan kommunen föreslog en sänkt hyreskostnad vid matcharrangemang, vilket gör att FFF förhoppningsvis kan spara in över 200 000 kronor.

Patrik Hannell, som ersatte ikonen Lars-Eric Nilsson 2019, valdes om som ordförande och övriga styrelsen förblev intakt. Det rådde en god och förväntansfull stämning på årsmötet. Dam- och herrlagens nyförvärv presenterades och sportcheferna Christer Helgesson och David Svensson, liksom herrlagets huvudtränare Christoffer Andersson, gav sina tankar om kommande säsong. Både herr- och damlaget siktar på topp-placeringar under år 2024. Vad gäller herrarna hoppas vi att det blir tredje gången gilt, som det så fint uttrycktes. Många fina priser delades ut i vanlig ordning.

Nedan följer kvällens pristagare:
Lars-Eric Nilssons spelare – priset till årets viktigaste herrspelare: Christoffer Carlsson
Pris till årets viktigaste damspelare: Emelie Bergbom
Falkenbergs FF:s talangpris till Hasse ”Kullen” Svensons minne: William Borgryd
Bertil ”Puskas” Karlssons Minne: Karin och Pelle Delin
Johan Wernerssons Minne: Ghassan Qussad
Svenssons Ur & Optiks pris till de bästa FFF-spelarna under året: Agnes Juraskovic och Melker Nilsson
Priset till årets dam- och herrspelare enligt YWP: Agnes Wederbrand och Linus Borgström