IF Centern
Nu är åter dags att starta gåfotboll i regi av Falkenbergs FF. Vi bjuder in till informationsträff fredagen den 22 mars klockan 09.30 i klubbrummet på Falcon Alkoholfri Arena.

Välkommen till informationsträff!
Vi bjuder in till informationsträff fredagen den 22 mars klockan 09.30 i klubbrummet på Falcon Alkoholfri Arena. Vi tar en fika, lär känna varandra och informerar om upplägget säsongen 2024. Du som varit med tidigare vet hur kul det varit med gåfotboll. Sprid det gärna och ta med en kompis. Till dig som inte provat – du är särskilt välkommen! Ta chansen, du kommer inte att ångra dig!

För dig som undrar – Vad är gåfotboll?
Det är en träningsform som passar dig och alla som kommit upp lite i åren, oavsett fotbollserfarenhet eller fysisk form. Och tro det eller ej, det ger faktiskt bra kondition, trots avsaknad av djupledslöpningar, närkamper, omställningar och nickdueller! Det får andra ta hand om! Gåfotboll handlar nämligen om fotboll med finess och finlir i slowmotion och sker utifrån deltagarens egna förutsättningar.
Gåfotboll är enkelt och väldigt populärt. Det krävs i princip bara ett par bra skor och ett glatt humör. För det viktigaste är glädjen och gemenskapen. En fika tillsammans efter genomförd träning är kanske t.o.m. det mest uppskattade….

Vem vänder vi oss till?
Vi vänder oss till dig som är lite äldre, läs 60 +, och som vill förbättra din hälsa och ha roligt tillsammans med andra.

När spelar vi?
Vi spelar gåfotboll på fredagar på Kristineslätt 09.30-10.30. Efteråt fikar vi i FFF:s klubblokal. Vi har även för avsikt att genomföra olika kortare föreläsningar. Första tillfället blir den 19 april och sedan fortsätter vi fram till slutet av oktober, med ett litet sommaruppehåll i juli.

Vad kostar det?
Du får gärna komma och prova några gånger och vill du sedan fortsätta löser du medlemsavgift i FFF.

Anmäl dig!
Anmälan till informationsträffen sker till Håkan Nilsson, se nedan kontaktuppgifter, senast den tisdagen den 19 mars.

Välkommen!

Håkan Nilsson