Falkenbergs FF:s damlag följde upp 5-1-segern senast med en viktig seger borta mot Norvalla. Nu toppar laget division 3-tabellen med endast en omgång kvar!

FFF ställdes mot tabelltrean Norvalla på bortaplan i den näst sista omgången. Gulvitt var taggade från start och tog ledningen efter 17 minuter genom Clara Jildenhem. Precis före pausvilan utökade Stina Wisén ledningen till 2-0. Norvalla reducerade i andra halvlek men i 90:e minuten punkterade Stina Wisén matchen med sitt 3-1-mål på straff.

– Herregud vilken pärs! Norvalla var riktigt starka i andra halvlek då de hade medvind och skapade en hel del farliga chanser. Vi hade vinden i ryggen i första halvlek, som jag tycker att vi dominerade. Där gjorde vi ett viktigt 2-0-mål strax före paus. Tjejerna gjorde en riktig kämpainsats, så himla roligt för detta grymma gäng, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Då tabelltvåan Varbergs BoIS, som har samma poäng som FFF men sämre målskillnad, samtidigt besegrade Snöstorp Nyhem kommer allt avgöras i sista omgången. Nästa lördag avslutar FFF borta mot Hyltebruk.

Foto: Lollo Skagerfält