De positiva nyheterna fortsätter: yttermittfältaren Wilhelm Ärlig, 21, från Norrby IF är klar för Falkenbergs FF på ett tvåårskontrakt.

Wilhelm Ärlig har Sandareds IF som moderklubb och tog steget över till Norrby IF som 16-åring. Förra säsongen spelade han 20 matcher, varav fem från start, för Boråsklubben i superettan och bidrog med ett mål och två assist. Nu är han klar för två år i Falkenbergs FF.
– Jag känner att säsongen 2022 kommer att blir ett bra år på många plan. Jag är taggad på att fortsätta min fotbollskarriär i en ny miljö och känner att Falkenbergs FF är helt rätt miljö för mig. Jag har valt att lämna Norrby för att jag kände att det var dags för ett miljöbyte, säger Wilhelm Ärlig.

Han föredrar att husera på högerflanken men kan spela på båda kanterna på mittfältet.
– Jag har en funktionell teknik och kan ta mig förbi min försvarare. Jag har bra vänsterfot och är ganska snabb. Jag kommer förhoppningsvis bidra med att göra poäng, mål och assist. Sen givetvis glädje på planen, säger 21-åringen.
Han har fått bra intryck av Falkenbergs FF som klubb.
– En familjär klubb med bra personer i organsationen. Falkenberg som stad har jag inte så bra koll på mer än att det finns ett spa på kusten och att det är väldigt fint här på sommaren, säger han.
Om Wilhelm Ärlig får bestämma blir det toppstrid i division 1 södra i år.
– Jag tror att vi tar en hög tabellplacering som förhoppningsvis leder till att vi studsar upp i superettan igen, säger nytillskottet.

Sportchef David Svensson tror stenhårt på nyförvärvet.
– Wilhelm är en kvick, teknisk yttermittfältare som tillför spännande offensiva kvaliteter till truppen. Han fick inte riktigt den utveckling i Norrby som han hoppats på men vi känner att Wilhelm kommer passa bra in i FFF, säger sportchef David Svensson.