Torslanda IK
Falkenbergs FF spelade idag 1-1 borta mot Ullareds IK. Nyförvärvet Alicia Johansson stod för en sen kvittering med ett kraftfullt avslut. Det var också hennes första fullträff sedan återkomsten till FFF.

Träningsmatchen var mållös länge. Först i 65:e minuten spräcktes nollan och då var det Ullareds IK:s Beate Bengtsson som nätade. FFF, som tidigare haft svårt att få in bollen, lyckades till slut få hål på Ullareds IK i 84:e minuten. Då var det nyförvärvet Alicia Johansson som tog i för kung och fosterland och vräkte in bollen via ribban. Matchen slutade 1-1.

– Vi gjorde en helt okej match idag. Vi hade lite rotation i startelvan och några gjorde sina första 90 minuter för året. Vi kontrollerade egentligen hela matchen men hade svårt att driva upp tempot och komma till farliga målchanser under första 60 minuterna. Sedan – oturligt nog – hade de en hörna som gick rätt in i mål. För övrigt gjorde vi en stabil insats defensivt och gjorde det svårt för Ullared att komma till några lägen under matchen. Efter deras ledningsmål så blev det en rejäl tempohöjning från vår sida och då hade Ullared svårt att hänga med. Vi skapade fler farliga chanser innan Alicia Johansson kunde kvittera med ett stenhårt avslut ribba in. Vi har en bit kvar, vilket märks i många situationer, men vi gjorde även väldigt många bra saker under matchen som känns spännande inför framtiden, summerar huvudtränare Robin Östlind.