Kristianstad FC
Klockan 12.15 imorgon möter Falkenbergs FF seriekonkurrenten Tvååkers IF på Kristineslätt. FFF är stärkta av vinsten mot Malmö FF B senast och vill fortsätta leverera segrar tidigt på säsongen.

Keepern Anton Andersson, som vaktar målet och fyller 27 år dagen till ära, är laddad inför mötet mot sin tidigare klubb.
– Jag tror att det kommer bli en tuff match faktiskt. Tvååker är ju lite mer direkta än vad Malmö FF var förra helgen. Jag vill se att vi uppträder som ett seniorlag och matchar Tvååker i duellspelet, samtidigt som vi ska få fart på bollen och våga göra det vi är bra på, säger Anton Andersson.
Han är glad över att få förtroendet i målet.
– Det är kul att spela såklart! Jag har fått ganska mycket speltid under försäsongen men man är alltid sugen på att få fler matcher, säger Falkenbergssonen.

Melker Nilsson är tillbaka i startelvan efter sin skadeproblematik. Även Isaac Shears är redo för spel igen. Tim Stålheden vilas på grund av en lättare känning. Det är ingen fara med mittbacken. Mittfältsmaestron Christoffer Carlsson bär kaptensbindeln imorgon.

Startelvan:
16 Anton Andersson
18 Linus Borgström
2 Gabriel Johansson
5 Noel Hansson
33 Melker Larsson
19 Oskar Lindberg
12 Christoffer Carlsson (K)
28 Melker Nilsson
9 Remo Gotfredsen Grgic