IF Böljan
FFF var länge med i matchen men det blev till slut en sur 1-3-förlust borta mot Norvalla.

Efter en jämn matchinledning tog Norvalla ledningen efter 17 minuter genom Wilma Persson Gullqvist. FFF replikerade 14 minuter senare, då kapten Agnes Juraskovic skickade in kvitteringen. Tyvärr var FFF inte helt påkopplade i nästa anfall och Wilma Persson Gullqvist kunde göra 2-1 en minut efter Gulvitt 1-1-mål. 2-1 var ställningen i paus. FFF kämpade, gjorde byten för att få in ny energi och försökte få in en kvittering in i det sista. Men i 87:e minuten gjorde istället Wilma Persson Gullqvist sitt tredje mål för kvällen. Och på övertid drog Emelie Bergbom på sig sitt andra gula kort i matchen och fick syna domarens röda kort. Nya tag!

– Vi gjorde en bra match. Alla kämpade och slet i 90 minuter, men vi hade tyvärr inte marginalerna på vår sida. Men det är bara att bryta ihop och komma igen och förhoppningsvis redan på söndag mot Centern, säger huvudtränare Robin Östlind.

FFF:s startelva:
1 Alice Larsson