Kristianstad FC
Falkenbergs FF spelade idag 1-1 borta mot Åtvidabergs FF sedan pigge inhopparen Oskar Christiansson pangat in kvitteringen i slutminuterna. FFF fick dock nöja sig med en poäng.

Första halvlek var ingen rolig historia ur FFF:s synvinkel. Det slarvades i passningsspelet och FFF hade svårt att få upp tempot. Gulvitt hade svårt att skapa klara målchanser. Det hade också Åtvidabergs FF. Men två minuter före paus fick hemmalagets José Segura Bonilla drömträff från distans. Tim Erlandsson var chanslös på drömmålet. FFF pratade ihop sig i paus och var rörande överens om att höja sig i andra halvlek. Ett byte gjordes. Remo Gotfredsen Grgic ersatte Wilhelm Ärlig.

Remo var pigg och hade bra driv i steget. Han kom direkt till två skottlägen som räddades. I 52:a minuten tvingades FFF till ett byte då Tobias Helldén skadat sig i samband med att ha gjort en viktig brytning. Gabriel Johansson kom in i hans ställe. Oliver Hintsa fick en kvitteringschans efter en knapp timmes spel men då räddade Hugo Claesson i ÅFF-målet. I 65:e minuten bytte FFF in Leonardo Farah Shahin och Lucas Sibelius. FFF försökte höja tempot och få fart i sina aktioner men hade svårt att luckra upp ÅFF:s försvar. Det skulle ändras när Oskar Christiansson äntrade planen i 84:e minuten. Minuten senare dundrade han in 1-1 efter flipperspel i straffområdet. På grund av alla byten och ett längre ”cooling break” blev det åtta minuters tillägg. FFF låg på för ett segermål men lyckades inte. Matchen på klassiska Kopparvallen slutade oavgjort, 1-1.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Helldén, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Rasmus Andersson – Oliver Hintsa

Foto: Lollo Skagerfält