IF Centern
FFF tog en fin 2-1-seger mot division 2-laget Mariebo IK i dagens träningsmatch i Helsingborg.
Ella Wederbrand satte ledningsmålet på straff. Mariebo IK kvitterade men FFF fick sista ordet då Emma Carlsson prickade in 2-1 med ungefär tio minuter kvar av matchen.
– Det var en väldigt stabil insats idag. Många delar är jag väldigt nöjd med och framförallt vårt presspel. Vi låg rätt i positionerna och var aggressiva när tillfället gavs och vann bollen i attraktiva ytor när motståndarna var oorganiserade. Det är mycket som börjar falla på plats och som ser riktigt bra ut inför seriepremiären och även om vi inte gjorde vår spelmässigt bästa match idag så vann vi med 2-1 mot ett Mariebo som förra året spelade i division 1, säger huvudtränare Robin Östlind.
FFF:s startelva:
2 Tyra Johansson