IF Böljan
FFF hade 16 avslut och en rad frilägen men istället för ett 3-1-mål kvitterade Onsala BK till 2-2 och Gulvitt fick nöja sig med en poäng.

Det började inte bra för FFF. Anton Andersson gjorde två bra ingripanden men till slut kunde Hampus Ekdahl forcera in bollen i 16:e minuten. Där var FFF-försvaret inte vaket. Gulvitt skapade sedan flera jättechanser. I 21:a minuten nickade Noel Hansson in kvitteringen. FFF låg på för fler mål men det ville sig inte riktigt. 1-1 stod sig till pausvilan.

FFF fick en drömstart på den andra halvleken då Noel Hansson tryckte in 2-1 efter en tilltrasslad situation i straffområdet. FFF radade sedan upp farliga lägen för att göra ett 3-1-mål. Bland annat var inhopparen Remo Gotfredsen Grgic och Godwin Aguda väldigt nära att näta. Då FFF inte tog till vara på sina lägen stack Onsala BK upp och kvitterade efter en hörna i 79:e minuten. FFF satte först in Oskar Lindberg och Isaac Shears och sedan Pontus Carlsson och Melker Larsson. Lägen saknades inte men FFF inte in ett segermål. Det känns surt för FFF kunde definitivt avgjort matchen vid ställningen 2-1 i gulvit favör.

– Jag tycker att vi gjorde en helt okej insats egentligen och det kändes som att vi skapade tillräckligt många lägen för att sätta dit ett par bollar till. Sen tycker jag att vi släppte till lite för mycket bakåt mot ett sådant här lag och det straffade oss idag. Jag är glad över att ha gjort mina första mål här och förhoppningsvis kommer det fler, säger tvåmålsskytten Noel Hansson.

För FFF gäller det nu att slicka såren och komma laddade till nästa veckas hemmamatch mot Eskilsminne.