Torslanda IK
Det blev en både sur och onödig förlust mot Norrby IF senast. Imorgon ska FFF ta sig tillbaka in på vinnarspåret igen. Gulvitt åker till Rydets IP med tre poäng mot Onsala BK i sikte.

FFF är inte nöjt med insatsen mot Norrby IF i söndags.
– Vi har pratat om det som hände senast och det som jag inte är nöjd med är de sista 20 minuterna. Innan dess är vi fullständigt överlägsna i all statistik. Vi skapade målchanser. Inte mängder, men tillräckligt många, och borde lett. Vi har pratat om att fortsätta jobba metodiskt över 90 minuter plus tillägg och inte bli ivriga, vilket jag tycker att vi blev. Den ivern gjorde att vi spelade bollen framåt i fel lägen. Vi fick bolltapp och omställningar emot oss och gav bort fasta situationer på grund av onödiga frisparkar. Det skapade ett momentum för Norrby. Vi ska inte gå framåt hetsigt i fel lägen, säger Christoffer Andersson och blickar framåt mot morgondagen:
– Nu är det en ny match och vi har självklart en revanschlusta. Det är ett Onsala som vi har mött både i träningsmatch och DM och känner till ganska väl. Det är ett spelskickligt lag som har en identitet som handlar mycket om passningsspel. Det måste vi stå emot och lagarbete, positionsspel, attityd och tålamod är viktiga ingredienser i den här matchen.

Onsala BK står på en poäng efter fyra matcher, men…
– Det har ändå varit ganska jämnt i en del matcher och ser man på Ariana-matchen är det en 5-0-match utan snarare en 3-2-match. I den här serien handlar det alltid om att ha en hundraprocentig inställning och göra en hundraprocentig prestation. Det gäller att se till att lagarbetet och det vi vill ska sitta sitter så bra som möjligt.
Längst fram har de Victor Andersson, som har gjort två mål hittills.
– Han har lite erfarenhet från Värnamo och är en spets där framme. Det finns kvalité i det här gänget och de är sammansvetsade. Vi känner till det väl och vi vet också hur vi ska uppträda för att stå emot det, så det har vi koll på.
Det är ett revanschsuget FFF-gäng med andra ord?
– Ja, det utgår jag ifrån. Jag tycker att det har sett hungrigt ut i veckan. Det är tuff konkurrens på flera positioner och det har tävlats i veckan. Nästan lite för mycket, men det är så det ska vara. Det ska kämpas om platserna, sedan är det upp till mig, ”Tuve” och övriga ledare att värdera vilka spelare som är redo för att göra bästa insatsen för laget den här helgen. Sedan kommer en ny match med nya förutsättningar och då är det upp på hästen igen och kämpa om en ny plats. Konkurrensen är viktig; att folk jobbar för varandra och ser detta som ett lagarbete. Laget ska få framgång och då måste alla bita i i veckorna för att det ska uppnås, säger ”Chrisse”.

Vincent Bodiroza och Edvin Christiansson genomförde dagens lättare träningspass och är på väg åt rätt håll. William Borgryd är inte redo för spel ännu. Isaac Shears är tillbaka i truppen efter att ha varit sjuk hela förra veckan. Melwin Kocanovic kommer spela med P19-laget imorgon för att få värdefull speltid. Gabriel Johansson missar även denna match.

Truppen mot Onsala BK:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Visst ses vi i Onsala? Matchen inleds redan klockan 13.00. Here we go!