Torslanda IK
Falkenbergs FF spelade 2-2 mot Tvååkers IF under lördagen. De gulvita målen gjordes av Linus Borgström och Godwin Aguda. Men FFF missade också flera lägen att avgöra matchen.

Tvååkers IF tog ledningen redan efter några minuters spel. FFF kvitterade sedan på nick genom Linus Borgström. Godwin Aguda prickade därefter in ledningsmålet, vilket gjorde att FFF ledde med 2-1 i paus. Gästerna kvitterade i andra halvlek men FFF hade mängder av chanser att avgöra. FFF hade också en 3-2-boll inne i slutet men målet dömdes bort för offside.

– Jag tycker att vi gjorde en rätt sådär match idag. Vi fick inte riktigt till våra höga bollvinster som vi vill. De kom igenom våra lagdelar och satte in bollen bakom backlinjen mycket också. Sen så skapade vi mycket målchanser som jag tycker att vi skulle ha gjort fler mål på, säger Linus Borgström.
Målet var hans andra på två matcher. FFF:s högerback är i målform.
– Ja, det var kul att göra mål igen. Det var inte den hårdaste nicken men mål blev det, säger 22-åringen.
Förra året noterades skåningen för fyra mål i seriespelet. Frågan är hur många han siktar på i år!?
– Oj, det får vi se. Förhoppningsvis fler mål än förra säsongen i alla fall, säger Linus Borgström.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Noel Hansson, Melker Larsson – Oskar Lindberg, Christoffer Carlsson (K), Melker Nilsson, Remo Gotfredsen Grgic – Godwin Aguda, Isaac Shears