Målvakten Tim Erlandsson gjorde sin första match sen den 1 mars 2020. Och det blev seger direkt i comebacken. FFF:s U21-lag vann över Ullareds IK med 3-2 efter ett sent segermål från Shane Kalem Royson.

Publiken på plats på Falcon Alkoholfri Arena fick se FFF:s unga lag få en smakstart. Oliver Hintsa lobbade påpassligt in 1-0 efter att ha sett att motståndarnas målvakt var ute på vift. Rasmus Fridolf gjorde 2-0 några minuter senare efter ett fint anfall från FFF:s sida. Ullareds IK reducerade men FFF hade ledningen efter 45 spelade minuter. UIK skulle också komma att kvittera. Men FFF kämpade och slet och lyckades avgöra matchen i slutsekunderna. Efter en tilltrasslad situation höll sig Shane Kalem Royson framme och blev matchvinnare.
– Vi började bra med ett bra passningsspel och bra rörlighet. Vi ledde med 2-0 men sen tappade vi spelet och rörligheten. Ullared gjorde 2-1 och 2-2 och ägde större delen av matchen. Men vi lyckades göra 3-2 sent i matchen genom Shane, säger tränaren Jonas Axeldal.

För Tim Erlandsson var det en stor dag. Han har arbetat hårt för att komma tillbaka från sin korsbandsskada och var nu äntligen tillbaka i matchspel. Senast var i derbysegern mot HBK i Svenska cupen den 1 mars 2020.
– Det känns fantastiskt att vara tillbaka på planen igen. Jag har jobbat för detta länge och kan nu äntligen lägga skadan bakom mig och se framåt! Jag är tacksam för stödet jag fått ifrån hela klubben såsom medspelare, ledare och övrig personal under tiden som lett fram till idag, säger Tim Erlandsson.

Så spelade FFF:
Tim Erlandsson – Rasmus Fridolf, Mohammad Ahmadi, Jonatan Falk, Melker Larsson – Kalle Söderström, Linus Dahl, Lorik Ademi, Oliver Hintsa – Elliot Hintsa, Nsima Peter.
Ersättare: Gustav Johansson, Lucas Sibelius, Alexander Johansson, Oskar Christiansson, Roberto Skoglund, Shane Kalem Royson.

Foto: Robert Boman & Lollo Skagerfält