IF Böljan
Falkenbergs FF besegrade jumbon Trönninge med 4-0 i omstarten. Tintin Pettersson, Agnes Wederbrand, Emma Larsson och Emelie Bergbom gjorde ett mål vardera.

Det saknades inte målchanser i första halvlek, men halvleken förblev mållös. Istället gjorde FFF fyra mål i andra halvlek. Tintin Petterssons ledningsmål i 50:e minuten blev förlösande. Sedan var det inget snack om saken. FFF inkasserade en välförtjänt och välbehövlig trepoängare.

– Vi gjorde en riktigt bra match idag. Vi pratade om tålamod innan matchen att inte stressa fram någonting och under första halvlek så var det just de vi gjorde. Vi tröttade ut motståndet med vårt passningsspel vilket var riktigt kul att se. I andra halvlek fick vi betalning för vårt tålamod och våra motståndare orkade inte med vårt tempo vilket resulterade i att vi kunde göra fyra mål och vinna matchen. Riktigt skönt att starta hösten med en vinst och en riktigt bra prestation, säger huvudtränare Robin Östlind nöjt.

Så startade FFF:
1 Alice Larsson