Falkenbergs FF har laddat om och imorgon gör Tobias Tuvesson debut som huvudtränare när FFF möter Akropolis i Stockholm.

I måndags tog Tobias Tuvesson över som huvudtränare efter Hasse Eklund. Förberedelserna har därmed blivit lite speciella.
– Det har varit en ovanlig vecka med tanke på allt som hänt, så förberedelserna har ju också på många sätt varit annorlunda. Vi har under veckan haft lite möten och pratat om vad som varit och hur vi ska ta oss framåt tillsammans. Spelarna har haft två lediga dagar vilket passat bra för att få tid för återhämtning och samla kraft inför det avstampet som vi gör härifrån! Vi hade en bra träning i onsdags med mycket fart och mycket energi och sen hade vi en lite lugnare förberedande träning idag inför matchen imorgon, säger ”Tuve”.

För motståndet står tabelljumbon Akropolis, som står utan seger hittills.
– Akropolis är ett lag som likt oss haft en tuff start på året och inte fått de poäng man önskat. Det är ett lag som vill styra matchbilden med sitt passningsspel och man har en del namnkunniga och skickliga spelare, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Vi har inte lagt jättemycket fokus på Akropolis utan pratat mycket om vad vi förväntar oss av oss själva och hur vi vill att vi ska se ut. Det är ju två lag som verkligen vill och behöver poäng så det kan säkert till viss del påverka matchbilden. Vi vill spela vårt spel och vi vill göra det med stort mod och mycket energi vilket gör att jag tror och hoppas att vi kan få en matchbild som passar oss.

Han har har goda förhoppningar inför matchen på Grimsta IP.
– Mina förväntningar är att vi släpper ner axlarna och spelar matchen med ett stort mod och mycket energi. Jag förväntar mig att alla tar chansen och kliver fram när det behövs som mest och att vi över 90 minuter arbetar jäkligt hårt, säger FFF:s nye huvudtränaren.
FFF får tillbaka fyra spelare i form av mittfältsmotorn Samuel Adrian, som var avstängd senast, och Melker Nilsson, Tobias Englund och Tobias Karlsson. De två förstnämnda har varit sjuka och kapten Karlsson är tillbaka efter ryggproblem. Skadade kvartetten Tim Erlandsson, Lorik Ademi, Kalle Söderström och Linus Dahl missar även denna match. Ny på skadelistan är Linus Borgström, som tvingas stå över matchen på grund av skadeproblem. Adam Bergmark Wiberg är avstängd. Det kommer med andra ord bli minst en förändring i startelvan.
– Det kommer säkert bli någon eller några förändringar. Tanken är att vi inte ska förändra jättemycket utan har pratat om de saker vi gjort bra som vi ska fortsätta göra bra och ännu bättre. Sen handlar det mer om att skruva och justera små saker som förhoppningsvis kan göra oss ännu bättre och med det öka våra chanser till bra prestationer och fler poäng. Viktigast av allt är att vi spelar med stort mod och mycket energi! säger Tuvesson.

Matchtruppen består av följande spelare:

1. Johan Brattberg
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
99. Elliot Hintsa

Morgondagens match på Grimsta IP startar klockan 15.00 och sänds via discovery+.