Från och med den 1 juni får vi lov att ta emot 500 personer i publik på våra hemmamatcher. Biljetterna kommer att fördelas bland våra säsongskortsinnehavare och här får du information om vad som gäller.

Vi är otroligt glada över att vi äntligen får lov att välkomna publiken tillbaka till Falcon Alkoholfri Arena! Förhoppningsvis blir förutsättningarna bara bättre och bättre men i detta första skede är det alltså max 500 personer som gäller och med tanke på att vi har närmare 1000 sålda säsongskort innebär det att vi kan välkomna hälften av säsongskortsinnehavarna till vår nästa hemmamatch, Falkenbergs FF – Västerås SK, som spelas söndagen den 6 juni kl. 15.00.

Vem får biljett?
Vi genomför en lottdragning bland alla säsongskortsinnehavare där du som får biljett till matchen den 6 juni blir meddelad detta per e-post på tisdag 1 juni (saknar vi din e-post kontaktar vi dig på telefon). Du får då mer detaljerad information om vad som gäller vid evenemanget.
Du som inte får biljett till denna match är garanterad att få biljett till nästkommande hemmamatch mot Jönköpings Södra som spelas efter sommaruppehållet den 20 juli.

Hur får jag biljett och var ska jag sitta?
Det är endast tillåtet med sittplatser och med tanke på de restriktioner som gäller beträffande social distansering kommer vi att skicka ut nya biljetter. Du kommer således inte att kunna använda ditt befintliga säsongskort och vi kan tyvärr inte ta hänsyn till din ursprungliga plats på läktaren. Vi hoppas på din förståelse för detta.

Det som gäller för matchen Falkenbergs FF – Västerås SK den 6 juni är följande:

– Nya biljetter skickas ut via e-post. Ingen användning av befintliga säsongskort.
– Du blir tilldelad en sittplats på läktaren (ingen ståplats tillåten).
– Kiosker, lounge och grilltält är ej öppna.

Vad gäller för de matcher jag inte har fått se?
I början av juni skickar vi ut ett mejl till dig som är säsongskortsinnehavare med instruktioner om hur du går tillväga för att hantera ditt säsongskort för de fem första hemmamatcherna. Du får två alternativ för de matcher som du inte har fått se till följd av myndigheternas restriktioner och du kommer att få göra ditt val på webben genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord på biljettsidan. De två alternativen är att antingen skänka pengarna till föreningen eller begära återbetalning. Mer information om detta kommer alltså i början av juni.

Kontakta oss gärna på biljett@falkenbergsff.se om du har några frågor.

Nu ser vi fram emot spännande fotbollsmatcher med härlig stämning på arenan. Ditt stöd från läktaren är efterlängtat!