FC Trollhättan
Falkenbergs FF-fostrade målvakten Johan Brattberg, 24, har skrivit på för Hisingsklubben BK Häcken i allsvenskan. Han kommer att vara utlånad till FFF under våren.

Johan Brattberg gjorde debut för Falkenbergs FF i seriesammanhang borta mot Östers IF 2017. Säsongen efter blev det tre framträdanden i superettan. Han fick rycka in och vakta målet när FFF säkrade avancemanget till allsvenskan borta mot Norrby IF i näst sista omgången. 2019 gjorde han sina första matcher i allsvenskan. Det blev tio matcher, varav nio från start. Förra säsongen noterades han för 13 allsvenska matcher och tolv av dessa startade falkenbergaren.

Falkenbergs FF har nu kommit överens med BK Häcken om en övergång för Johan Brattberg. Johan kommer snarast att bli spelklar för BK Häcken och representerar klubben i Svenska cupen. Sedan lånas han ut till sin moderklubb.
– Från och med den 1 april till och med när transferfönstret öppnar den 15 juli kommer vi att låna honom. Därefter återgår han till BK Häcken. Vi önskar Johan lycka till i sin nya klubb, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Så här säger Johan Brattberg om att lämna den klubb han spelat för hela livet.
– Det känns speciellt. Jag har ju fram tills nu alltid tillhört FFF. Det är såklart tråkigt på ett sätt men samtidigt är jag redo för nästa steg i min karriär, så det är blandade känslor. Det känns väldigt bra att skriva på för BK Häcken. Jag har fått ett bra välkomnande och tycker att det är en väldigt bra klubb på många sätt. Jag kommer lånas ut till FFF fram tills sommaren, så jag släpper ju inte helt taget om min moderklubb riktigt än. Det ska bli en spännande vår och förhoppningsvis så kommer det bli riktigt bra. Jag ser fram emot våren och året, säger Johan Brattberg.