Norrby IF
Träningsmatcherna duggar tätt. Klockan 13.30 imorgon väntar svenska mästarna Malmö FF på bortaplan. Med då finns provspelaren Linus Dahl.

Vad vill du få ut av träningsmatchen mot MFF, Hasse?
– Vi vill jobba vidare med vårt spel och såklart få upp tempot i det vi gör. Nu håller vi på att sätta ramarna för vårt spelsätt och jag vill se att vi blir lite positionssäkrare för varje match som går.

Det blir vårt tuffaste motstånd hittills. Vad vill du få för svar?
– Att vårt bollinnehav är bättre än i tidigare matcher och att vi söker fler lösningar i vårt passningsspel framåt i plan. Defensivt ligger vi fortfarande efter med träningen men jag förväntar mig ändå att vi kan hålla en bättre organisation än mot Gais och att vi är aggressivare i vårt presspel. Jag vill ha fler bollvinster defensivt än mot Gais och det blir också en bra utvärdering då Malmö FF såklart är starkare som lag än Gais.

Mahmut Özen och Samuel Adrian spelade inte senast. Hur ser skade- och sjukdomsläget ut till denna match?
– Samuel Adrian och Kalle Söderström har småskavanker och där vill vi inte chansa med spel innan cupen nästa vecka. Kwame Kizitio, Tim Erlandsson, Lorik Ademi och Carl Martinsson har varit borta ett längre tag och blir borta ett tag till. Rasmus Fridolf är nu tillbaka i träning.

Provspelaren Linus Dahl, som förra säsongen var lagkapten för Ljungskile SK i superettan, finns med från start. Hur ska det bli att se honom?
– Det ska bli kul att se Linus Dahl. Han kommer att få chansen att visa upp sig. Linus är en stark, offensiv innermittfältare som är med och tränar med oss under denna vecka, säger Hasse Eklund.

Falkenbergs FF startar enligt följande:
Viktor Noring – Mahmut Özen, Kalle Björklund, Tobias Karlsson, Tobias Englund – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson, Linus Dahl – Oliver Hintsa, Adam Bergmark Wiberg, Edi Sylisufaj.
Avbytare: Nadeem Omar, Gabriel Johansson, Axel Norén, Anton Wede, Matthew Garbett, Linus Borgström, Elliot Hintsa.

Matchen sänds på discovery+.