IF Centern
Det blev dubbla segrar och totalt 12-2 för FFF i helgen. Först besegrades Torslanda IK med 2-1 i en träningsmatch på Kristineslätt under lördagen och idag blev det en 10-1-seger över Trönninge IF i DM.

FFF låg under med 0-1 i paus mot Torslanda IK men vände på steken i andra halvlek. Det blev vinst med 2-1 tack vare mål av Klara Helgesson och Ella Wederbrand. FFF gick runt på många spelare, då det dagen efter var dags för ett bortamöte mot Trönninge IF i DM. Klara Helgesson gjorde tre mål inom loppet av 13 minuter i första halvlek och innan första halvlek var över hann även Matilda Larsson och Agnes Juraskovic leta sig in i målprotokollet. FFF gjorde fem mål även i andra halvlek. Klara Helgesson levererade ytterligare två fullträffar och Matilda Larsson, Emma Larsson och Ella Wederbrand en vardera. Först i 89:e minuten lyckades Trönninge IF spräcka nollan och reducera till 1-10.

Huvudtränare Robin Östlind är nöjd med helgen.
– En lyckad helg med två segrar. Matchen mot Torslanda var kanske inte vår bästa match rent spelmässigt men vi gjorde en bra match försvarsmässigt. Torslanda är bollskickligt och vi hade svårt att hantera det under första halvlek. I andra halvlek blev det jämnare och ju längre matchen gick, desto mer kändes det som att vi tog över och var det bättre laget. Vi lyckades vända till en 2-1-seger, säger Robin Östlind och går in på dagens prestation:
– Matchen mot Trönninge var en fantastisk och grym insats från tjejerna! Vi spelade under långa stunder ruskigt fin fotboll och skapade mängder av målchanser. Och det är svårt att vara annat än nöjd när vi vinner med 10-1.

Nästa match är mot Laholms FK i DM. Den sparkas igång klockan 14.00 på Falkenbergs IP på fredag.