Norrby IF
Försvararen Melker Larsson, 19, och mittfältaren Lucas Sibelius, 19, stannar i Falkenbergs FF. Den FFF-fostrade duon har skrivit på för två nya år.

Lucas Sibelius och Melker Larsson skrev på lärlingskontrakt med klubben i somras. Nu har de skrivit på tvååriga A-lagskontrakt.
– Det känns bra att förlänga kontraktet, nu längtar man efter att dra igång träningarna med grabbarna. Detta har man haft som mål ända sedan man var liten, så det är jättekul. Mina förhoppningar inför säsongen är att vi ska tillbaka till superettan och att vi som lag gör en bra säsong, säger Melker Larsson.
– Det känns väldigt bra att ha tagit steget upp i A-truppen som har varit mitt mål sedan jag var liten. Mina förhoppningar är att ta en ordinarie plats i A-laget och att fortsätta utvecklas som fotbollsspelare och givetvis att vi tar steget upp i superettan, säger Lucas Sibelius.

Sportchef David Svensson är mycket nöjd.
– Både Melker och Lucas skrev ju kontrakt med FFF i somras – samtidigt som Oskar Christiansson – och det känns bra att vi nu har kontrakterat alla tre för ytterligare två år. Det är roligt att vi fortsätter lyfta upp duktiga spelare från de egna leden och i Melker och Lucas har vi två ambitiösa killar med stort gult hjärta som vi hoppas kommer fortsätta sin fina utveckling även på seniornivå, säger David Svensson.

Foto: David Svensson/Lollo Skagerfält