Försvararen och falkenbergskillen Gabriel Johansson, 21, har undertecknat ett nytt avtal med Falkenbergs FF.

Gabriel Johansson gjorde sex allsvenska matcher, varav en från start, för FFF under 2020. Under fjolåret var han utlånad till Åtvidabergs FF i division 1. Där spelade han samtliga 30 seriematcher och startade alla utom en. Han kommer tillbaka till FFF med större erfarenhet och har nu skrivit på för ett plus ett år i den gulvita tröjan.
– Det känns bra! Skönt att det är klart och jag är nu taggad på att komma igång. Mina förhoppningar är att ta en plats i startelvan och att vi kommer att göra en kanonsäsong 2022, säger ”Gabbe”.

Sportchef David Svensson är tillfreds med kontraktsförlängningen.
– Det är glädjande att Gabriel har skrivit på ett nytt avtal och att han fortsätter sin fotbollskarriär i Falkenbergs FF. Under fjolåret fick han spela kontinuerligt i Åtvidabergs FF vilket har varit värdefullt för honom. Vi har såklart stora förhoppningar om att ”Gabbe” kommer ta ytterligare kliv framåt i år och att han är med och konkurrerar om en plats i startelvan, säger David Svensson.