Getinge IF
Med anledning av coronavirusets (covid-19) spridning väljer Falkenbergs FF att avvakta med biljettsläppet till vårens hemmamatcher i Allsvenskan.

Vi får en del frågor om när biljetterna till Falkenbergs FF:s hemmamatcher i Allsvenskan kommer att släppas och vill därför informera om att vi i dagsläget inte har något fastställt datum. Det var ursprungligen planerat till nästa vecka men med anledning av coronavirusets spridning och det beslut som fattats att Svenska Cupen ska spelas utan publik väljer vi att avvakta med biljettsläppet. Det är ännu inte klart hur starten av det nationella seriespelet kommer att hanteras. Svenska Fotbollsförbundet, Svensk Elitfotboll, Elitfotboll Dam och föreningarna kommer att föra dialog kring detta och så fort vi har ny information kommer vi att kommunicera det.

Mer information från Svensk Elitfotboll finns i följande två artiklar:

Coronautbrottet – matcher spelas utan publik (onsdag 11 mars 2020)
Angående Coronaviruset – Svensk Elitfotboll följer utvecklingen (torsdag 12 mars 2020)