Norrby IF
Falkenbergs FF:s damer är oslagbara för tillfället. Idag tog de en finfin 5-1-seger mot Lerkil.

Lerkil bjöd dock på starkt motstånd och det dröjde 43 minuter innan FFF kunde spräcka nollan. Det psykologiskt viktiga målet innan pausvilan prickades in av Nora Johansson. I andra halvlek släppte det och FFF gick ifrån till en 3-0-ledning. Agnes Juraskovic forcerade in 2-0 och Nora Johansson nickade in 3-0. Då hade matchen pågått i 56 minuter. Lerkil reducerade genom Therese Skantze, men det blev ändå inte spännande. Agnes Wederbrand fixade 4-1 efter en hörna i 82:a minuten och fem minuter senare spikade Stina Wisén slutresultatet till 5-1. Det blev ett speedway-resultat denna lördag. FFF står nu på tolv segrar efter 13 omgångar i division 3.

– Vi gjorde en riktigt stabil match, med många bra aktioner. Vi skapade många riktigt bra lägen. Matchen spelades på konstgräs på Kristineslätt vilket vi inte är vana vid, men tjejerna visade att de kunde hantera det med, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.