Laholms FK
Det blev en otroligt tung 3-4-förlust hemma mot AFC Eskilstuna under söndagen. Inhopparna Nsima Peter (2) och Kwame Kizito stod för FFF:s mål, men det räckte inte då försvarsspelet fallerade.

Första halvlek var ingen rolig historia för FFF:s del. Laget kom inte alls upp i nivå och i tolfte minuten kunde ex-FFF:aren Viktor Götesson retfullt enkelt placera in efter pass från Ashley Mark Coffey. FFF:s försvarsspel var inte godkänt i den situationen. I 34:e minuten borde det ha stått 1-1 på resultattavlan. Först fick Axel Norén ett friläge framför mål. Målvakten Nick Wolters gjorde en stor räddning och på returen blockerades Anton Wedes jätteläge till hörna. Värre blev det minuten efter när Ashley Mark Coffey nickade in 0-2 efter inspel från Jesper Manns. Återigen fick målskytten stå alldeles för ensam. AFC Eskilstuna ledde med 2-0 i paus efter en dåligt genomförd första halvlek av FFF.

Tobias Tuvesson agerade och gjorde tre byten i halvtid. Melker Nilsson, Anton Wede och Axel Norén byttes ut och Nsima Peter, Christoffer Carlsson och Kwame Kizito kom in på planen. Fyra minuter in i andra halvlek avlossade Ashley Mark Coffey ett skott som Viktor Noring inte kunde hålla. Gästerna var uppe i en tremålsledning. Då vaknade FFF. I 56:e minuten tryckte Nsima Peter in 1-3 vid mållinjen. Fem minuter senare reducerade anfallaren en andra gång. Nsima Peter fick bollen i boxen och var klinisk framför mål. FFF var plötsligt med i matchen igen. Gulvitt var inne i ett momentum och det kändes som att en kvittering hängde i luften. I 68:e minuten ersatte Umar Bala Muhammed Tobias Englund. Två minuter senare sköt Kwame Kizito utanför. Med en kvart kvar av ordinarie tid avgjorde Ashley Mark Coffey matchen sedan han vunnit en nickduell mot Viktor Noring på en hörna och skickat in 2-4. FFF gav inte upp och reducerade på nytt i 88:e minuten. Umar Bala Muhammed slog ett fint inlägg som Kwame Kizito stötte in från nära håll. FFF kämpade för att få in 4-4, men fler mål blev det inte. FFF behövde verkligen poäng, men kammade noll inför 1410 åskådare hemma på Falcon Alkoholfri Arena.

– Jag är otroligt besviken och tom. Vi gjorde en för dålig match över 90 minuter, och framförallt en för dålig första halvlek. Den var under all kritik. Vi saknade all form av energi och aggressivitet. Vi hade inte ett tekniskt kunnande i vårt utförande. Inget var särskilt bra i första. I andra halvlek förändrade vi och fick i alla fall upp energinivån och desperationen. Vi gjorde ett försök till att göra match utav det. Vi hade rätt bra momentum och var nära, men ett misstag ledde till hörnan som de gjorde 2-4 och spiken i kistan på. Vi orkade inte hela vägen fram, säger huvudtränare Tobias Tuvesson.

Så startade FFF:
Viktor Noring – Linus Borgström, Axel Norén, Ludvig Öhman, Tobias Karlsson, Tobias Englund – Anton Wede, Linus Dahl, Melker Nilsson – Adam Bergmark Wiberg, Oliver Hintsa.