Idag spelar två av våra akademilag matcher och båda sker på bortaplan. P19 tar sig an Laholms FK och P16 möter Helsingborgs IF.

För P19 är det sista matchen för året och det är alltså Laholms FK som står för motståndet. Seriesegern är sedan tidigare i hamn efter imponerande 19 segrar och en oavgjord på 20 matcher men trots det är det full laddning och 100 % inställning inför dagens match.
– Det är en viktig match för oss och vi vill avsluta säsongen på bästa sätt. När vi säkrade seriesegern satte vi upp ett antal nya mål. Ett av dem är att gå obesegrade genom serien och därför krävs det först en riktigt bra insats mot Laholms FK. Därefter hoppas vi att vi har alla anledningar att få fira, säger tränare Anders Jensen.

Avspark 17:15: Laholms FK – Falkenbergs FF på Glänninge Park B

P16 har tre matcher kvar och ikväll spelar de mot Helsingborgs IF på Olympiafältet. Tränare Linus Svärd säger såhär inför matchen:
– Vi har mött HIF två gånger under årets säsong och båda matcherna har slutat oavgjort. Vi hoppas kunna göra en ny bra insats ikväll. Det viktiga för oss är att utvecklas och göra bra prestationer och det ska vi fortsätta med, då brukar också resultatet bli bra.

Avspark 19:30: Helsingborgs IF – Falkenbergs FF på Olympiafältet