Falkenbergs FF har kontrakterat de lovande akademispelarna Lucas Sibelius, Oskar Christiansson och Melker Larsson.

Falkenbergs FF har skrivit kontrakt med de 18-åriga spelarna och i första hand gäller kontrakten året ut, men målsättningen är en fortsättning fler år framåt i tiden.
– Vi tror att alla tre har en ambition och vilja att försöka göra sitt yttersta för att bli elitfotbollsspelare. Spelarna kommer under hösten att huvudsakligen träna och spela med vår P19-trupp, men kommer även frekvent träna med A-truppen, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Försvararen Melker Larsson, som satt på bänken borta mot Trelleborgs FF för en månad sedan, är mycket belåten.
– Det känns väldigt bra och väldigt roligt. Det bevisar att det man har gjort på träningar och matcher har gett resultat, säger Melker Larsson.
Han är mångsidig som spelare.
– Jag är en back som kan spela på alla positioner i backlinjen, med bra spelförståelse, en bra högerfot och bra teknik, säger han.

Oskar Christiansson har öst in mål i P19-laget. Nu är han glad över att ha kritat på ett kontrakt med FFF.
– Det känns jättebra. Det är ju ett tecken på att man har gjort något bra under året, och framförallt känns det väldigt bra att de tror på ens förmågor, säger den målfarlige anfallaren.
Hur är han då som spelare?
– Jag skulle beskriva mig själv som en ganska allround spelare som gillar att använda min fart till att utmana, men även en spelare som går mycket i djupled och även kan ta in många bollar, lite som en targetplayer, säger Oskar Christiansson.

Lucas Sibelius har FFF som moderklubb och menar att denna möjlighet ger honom blodad tand inför fortsättningen.
– Det känns riktigt kul att spela för föreningen jag har varit i hela mitt liv. Jag tänker ge allt för att få ett förlängt kontrakt, säger Lucas Sibelius.
18-åringen är en hårt arbetande innermittfältare.
– Mina styrkor är min speluppfattning och mitt passningsspel, säger han.

Foto: Lollo Skagerfält