Norrby IF
Under uppehållet har Nätverket fått en förstärkning då AB Effektiv Varberg/Falkenberg och Falkenbergs FF kommit överens om ett samarbetsavtal som sträcker sig till 2022-12-31. Falkenbergs FF passade på att höra om vad delägare Johannes Forsberg säger om samarbetet.

Kul att ni blivit en partner till Falkenbergs FF, vad säger ni om det?
– Då vi är en lokal aktör ser vi det som en självklarhet att stödja det lokala föreningslivet. Många av oss kommer från idrotten och vi brinner för att kunna hjälpa föreningar att fortsätta göra bra saker och kunna erbjuda barn, ungdomar, damer och herrar att få utföra sin sport med rätt förutsättningar, vare sig det handlar om inköp av västar/koner eller fler ledare. Idrotten formar bra människor – och för att kunna göra det krävs rätt ekonomiska förutsättningar.

Vad ser ni fram emot med samarbetet?
– Vi ser fram emot ett nära samarbete med både FFF och Nätverket. Ser även fram emot att lära mig mer om föreningens olika CSR-arbeten och förhoppningsvis kunna tillföra något kring detta.

Vad kan Effektiv bidra med till Nätverket?
– Utöver våra tjänster inom rekrytering och uthyrning av personal i alla dess former kan vi vara behjälpliga i olika HR-relaterade frågor. En extern HR-partner som man gärna får bolla frågor av alla dess slag med helt enkelt.

– Till FFF kan vi säkerligen tillföra både kontakter, tips och utbyta erfarenheter från andra elitlag både nationellt och internationellt då vi har flertalet tidigare fotbollsproffs inom bolaget.

Vad är din roll och hur ser dina arbetsuppgifter ut?
– Jag är delägare och ansvarig för vår verksamhet i Falkenberg och Varberg. Mitt fokus ligger på att utveckla våra samarbeten med de företag vi arbetar med, samt de föreningar och organisationer som vi ingått partnerskap med, avslutar Johannes Forsberg med.

– Vi är väldigt glada att ha skrivit ett samarbetsavtal med AB Effektiv Varberg/Falkenberg. Det är ett företag som växer och kan bidra till hela föreningen på många sätt. Deras inställning till att skapa bra förutsättningar på många plan är något som är väldigt inspirerande, säger Linus Folkesson, som arbetar som marknadschef i Falkenbergs FF.