Falkenbergs FF lånar ut försvararen Gabriel Johansson till division 1-laget Åtvidabergs FF.

Gabriel Johansson flyttades upp i Falkenbergs FF:s A-lag inför förra säsongen. Han fick under säsongen debutera i allsvenskan, där det blev en start och fem inhopp för backen. Nu lånas 20-åringen ut till Åtvidabergs FF för att få värdefull speltid. Lånet gäller först och främst till och med transferfönstrets öppnande den 15 juli.

– Vi tror att det är perfekt för Gabriel att förhoppningsvis få rejält med speltid i division 1. När det dessutom är Åtvidabergs FF som i våra ögon är en mycket respekterad klubb och är bra på att ta hand om och utveckla unga spelare, tror vi detta bli en utmärkt miljö för Gabriel, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

– Det känns bra tycker jag. Det ska bli väldigt intressant att komma dit. Jag hoppas absolut få mycket speltid, men man ska inte heller ta något för givet, säger ”Gabbe”.