IF Centern
Det blev tre nya landskamper för FFF-talangen Gazton Alexandersson i P16-landslagets Future Team-turnering i Tubize i Belgien.

Han fick speltid mot såväl Belgien som Nederländerna och Danmark. Gazton Alexandersson uppskattade verkligen landslagssamlingen.
– Det var väldigt kul både på och utanför planen. Det var mycket fritid på dagarna och då umgicks vi spelare tillsammans. På träningarna och matcherna var det väldigt bra kvalitet och ett högt tempo. Vi tränade alla dagar förutom de dagar vi spelade match, så det var ett intensivt schema. Matcherna var väldigt jämna mot bra motstånd vilket man lär sig mycket av, säger ”Gazze”.

Med tre nya landskamper in på kontot står han nu noterad för sammanlagt fem landskamper.
– Jag startade en match och kom in strax efter halvtid i de andra två. Jag är rätt nöjd med mina insatser. Jag kom in i det mer och mer ju längre veckan gick, säger han.
Vad är nästa mål för dig?
– Att bli kallad till nästa samling! säger Gazton Alexandersson.