Laholms FK
Falkenbergs FF är på väg upp till Solna för att imorgon eftermiddag ta sig an AIK på Friends Arena.

Falkenbergs FF:s första timme mot IK Sirius var urstark, men sedan tappade Gulvitt ledningen. FFF har chans till snabb revansch då det redan imorgon är ny match. AIK borta står på programmet.
– Vi är optimistiska inför matchen mot AIK då vi tycker att vårt spel var bra mot Sirius och vi har något att bygga vidare på. AIK spelar ett utpräglad man-man-spel vilket ställer stora krav på bra rörelse med och utan boll, säger huvudtränare Hasse Eklund.

FFF gör ett tillägg i truppen jämfört med den som var uttagen mot IK Sirius. Nyzeeländske talangen Matthew Garbett är tillbaka efter att ha stått utanför de två senaste matcherna. Garbett och övriga 19 som var uttagna senast är med upp till Solna.
– Det kan bli någon förändring i startelvan då vi behöver få in energi och eventuellt något taktiskt verktyg som vi vill använda mot just AIK, säger Hasse Eklund.

Truppen mot AIK:
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen på Friends Arena startar klockan 14.30 under söndagen.