BK Astrio
Klockan 16.00 imorgon går FFF in i seriespelet igen. För första gången någonsin möter FFF Ariana FC från Malmö.

Mittbacken Tim Stålheden är liksom hela FFF-truppen laddad inför matchen.
– Jo men känslan är bra! Vi har haft en go omstart med tre matcher mot bra motstånd så vi känns pigga och hungriga inför hösten. Det ska bli skönt att dra igång igen; att få spela på hemmaplan inför vår publik, säger Tim Stålheden.
Ariana FC är en ny bekantskap för FFF. Nykomlingen parkerar just nu på åttonde plats i tabellen.
– Det ska bli en spännande utmaning att möta ett nytt lag men som vanligt fokuserar vi mest på oss själva: att vara där från början och gå ut och visa oss från vår bästa sida. Vi ska vara ödmjuka inför uppgiften som kommer och ge allt där ute.
Han vet inte mycket mer om Ariana FC än att de gjort det bra som nykomling så här långt.
– Sen har ”Tuve” och Christoffer såklart haft genomgång inför, så vi vet hur vi ska tackla matchen så att vi förbereder oss på bästa sätt, säger mittbacksklippan.

Vad gäller läget i laget så ser det bra ut. Oliver Hintsa är dock inte redo för denna match men förhoppningen är att han ska vara spelklar till matchen mot Ljungskile SK nästa helg. Färska nyförvärvet Rasmus Andersson är med i matchtruppen direkt.

Följande spelare är uttagna i matchtruppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
3 William Borgryd
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
88 Oskar Christiansson

Glöm inte att säkra era biljetter till matchen. Mot tre poäng!