BK Astrio
Klockan 13.00 imorgon är det dags för derby borta mot Tvååkers IF. Rasmus Andersson, Oliver Hintsa, Anton Andersson och Tim Stålheden ställs mot sina tidigare lagkamrater i TIF. För FFF är det enbart tre poäng som gäller.

Christoffer Andersson är mycket belåten med insatsen i seriefinalen mot IK Oddevold, som besegrades med 2-0.
– Vi var stabila rakt igenom. Alla höll en hög nivå och såg till att vi tog tre livsviktiga poäng. Nu kommer en minst lika viktig match. Alla de sex sista matcherna är sjukt viktiga. Vi har tuffa matcher i oktober. Det är inspirerande i slutet av säsongen. Jag är glad över att det är derby, säger ”Chrisse” och utvecklar varför:
– Anledningen till det är att vi gjorde en jättefin match mot IK Oddevold. Men det var en match och den är förbi. Många har säkert fått klappar på axeln och ryggdunkningar i veckan. Det är en fara i sig att tro att det ska spelas på samma sätt av sig själv i nästa match. Att det är ett derby hoppas jag gör att vi får en extra motivation till att verkligen vara riviga och aggressiva och göra om de saker som vi gjorde väldigt bra i förra matchen.

Han har hygglig koll på alla lag i serien, men Tvååkers IF har han lite extra bra koll på.
– Vi vet vad de brukar göra. Det kommer säkert bli mycket närkampsspel och aggressivt spel. Tvååker har sina styrkor. De kan vara direkta i sitt spel, de kan ha tålamod i sitt spel och de kan ställa om. Vi kommer vara beredda på omställningar, precis som i alla matcher. Vi försöker alltid förbereda spelarna på de lag vi möter och det är alltid något som kännetecknar ett lag lite mer. I Tvååkers fall är det att de har en del snabba yttrar och kan ställa om kvickt från försvar till anfall. Vi är laddade och känner att det ska bli en go derbymatch. Vi ska självklart gå för en seger och jaga IK Oddevold, säger Christoffer Andersson.

Truppen är väldigt hel och frisk i nuläget. FFF gör en ändring i truppen jämfört med senast. Tobias Helldén är tillbaka och redo för spel.

Truppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Lördagsmatchen startar redan klockan 13.00. Slut upp i Tvååker! Here we go!