Laholms FK
Serieledaren IFK Norrköping kommer till Falcon Alkoholfri Arena under söndagen. Falkenbergs FF är stärkt av poängen mot IFK Göteborg och vill nu ge ”Peking” en rejäl match.

FFF:s match mot IFK Göteborg i torsdags var oerhört händelserik. Laget vid havet hämtade upp ett 0-2-underläge till 2-2. Edi Sylisufaj reducerade med dryga kvarten kvar med en volleykanon och i 95:e minuten nickade försvarsjätten och kämpen Calle Johansson, som syddes med totalt tre stygn efter att ha fått rejäla smällar mot huvudet, in kvitteringen.
– Poängen betydde mycket för moralen. Det var väldigt skönt för oss att få poäng och få med oss någonting i slutminuterna, säger Hasse Eklund.

IFK Norrköping har vunnit sju av de tio första matcherna och bara förlorat en. De toppar tabellen på 23 poäng, vilket är fyra pinnar mer än tvåan Malmö FF. Med andra ord möter FFF ett lag som inlett allsvenskan på ett imponerande sätt.
– IFK Norrköping har börjat bra och är ett riktigt bra lag. De har flera individuellt skickliga spelare som vi behöver sätta stopp för. Vi är på gång nu och hemma på vårt gräs har vi bra chans till poäng, säger huvudtränaren.

Tobias Karlsson har dragits med en hjärnskakning och Nsima Peter med en blödning kring revbenen. Men båda medverkade under lördagens matchförberedande träning och är uttagna i matchtruppen. FFF har tagit ut 20 spelare i truppen.
– Att de är tillbaka ökar konkurrensen och ger mig som tränare mer verktyg att jobba med, säger Hasse Eklund.

FFF har tagit ut följande spelare i matchtruppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Söndagens hemmamatch börjar klockan 14.30. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Edi Sylisufaj och Hasse Eklund.