Laholms FK
Falkenbergs FF är på väg norrut för morgondagens hyperviktiga match borta mot tabelltvåan GIF Sundsvall.

– Vi är såklart alla medvetna om hur viktig matchen är. Nu om någon gång är det verkligen dags för alla att ta ett kliv framåt och göra sitt absoluta yttersta för att få med oss tre poäng imorgon! säger huvudtränaren Tobias Tuvesson bestämt.
De har pratat mycket om hur de vill uppfattas som lag.
– Jag förväntar mig att vi alla lever upp till de sakerna vi kommit överens om imorgon, att vi arbetar väldigt hårt för varandra och aldrig ger upp! Vi ska vara jobbiga att möta, säger han.

GIF Sundsvall ligger tvåa i tabellen, bakom IFK Värnamo men framför Helsingborgs IF.
– Vi möter ett spelskickligt lag som kan spela på lite olika sätt. Nycklarna imorgon blir att sätta ett bra försvarsspel över hela plan. Vi ska vara kollektivt aggressiva i vårt höga försvarsspel men även kunna vara solida och aggressiva i vårt låga försvarsspel, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Det blir viktigt att hitta en bra balans mellan offensivt och defensivt spel, att nyttja vårt kontringsspel men också att värdera och arbeta med vårt bollinnehav.

Situationen är stentuff men en seger skulle kunna förbättra läget avsevärt.
– Vi har varit i tuffa lägen tidigare och när man spelar i Falkenbergs FF så ger man aldrig upp! Vi kommer göra vårt absolut yttersta för att få med oss alla tre poäng imorgon! säger ”Tuve”.
GIF Sundsvall har talangen Jesper Carström avstängd. FFF har inga spelare avstängda men har tyvärr drabbats av en del skade- och sjukdomsproblem. Adam Eriksson, Linus Borgström, Rasmus Fridolf, Mahmut Özen och Kalle Söderström kan inte medverka på grund av skador och Kwame Kizito, Mohammad Ahmadi och Lorik Ademi är sjuka.

Följande spelare ingår i truppen:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Lucas Sibelius
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
20. Linus Dahl
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Tisdagens match startar klockan 19.00 på NP3 Arena i Sundsvall.

Foto: Lollo Skagerfält