Laholms FK
Imorgon åker Falkenbergs FF till Göteborg för bortamatch mot IFK Göteborg. FFF har lärt sig av matchen mot HIF i söndags och är nu fast beslutna om att göra en fin insats och komma ifrån Göteborg med poäng.

Poängtappet senast var tungt, men det är glömt och nu ligger allt fokus på att göra en bra prestation borta mot IFK Göteborg.
– Nu ser vi fram emot att möta Blåvitt. Vi har haft ett bra snack efter Helsingborg och jag gillar att spelarna är väldigt drivna över att förbättra sig och rätta till detaljer i vårt spel som kan ge oss mer poäng i framtiden. Vi har tittat på  hur vi kan organisera oss bättre vid utsatta lägen och vi är överens om att ge järnet för att ta tre poäng, säger Hasse Eklund.

Förra årets möten slutade båda 1-1 och i år har Blåvitt, likt FFF, haft problem med att omsätta bra spel i poäng.
– IFK Göteborg är ett spelande lag som gärna vill driva matcherna efter deras matchplan. För oss gäller det att våga vinna och ta kommandot över hur matchen ska genomföras. Vi är optimistiska och vet att spelar vi upp till vår fulla potential kan vi ta tre poäng av alla lag i serien, säger FFF:s huvudtränare.

Tim Erlandsson och Kwame Kizito är som bekant långtidsskadade och Mahmut Özen har ljumskproblem. Nsima Peter är inte redo redan imorgon, utan stoppas alltjämt av blödningen han fick mot AIK. Mittbacken Tobias Karlsson saknas på grund av den hjärnskakning han ådrog sig mot HIF. På plussidan är Tobias Englund tillbaka från avstängning. Edi Sylisufaj och Jacob Ericsson, som båda byttes ut med skadeproblem senast, och John Chibuike, som missade matchen mot HIF på grund av sjukdom, är alla redo för spel.

FFF har tagit ut följande 19 spelare i matchtruppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen inleds klockan 19.00 på Gamla Ullevi under torsdagen.