Falkenbergs FF har smält förlusten mot Östers IF senast och repat nytt mod inför morgondagens hemmamatch mot IFK Värnamo.

Jonas Thern-tränade IFK Värnamo förlorade premiären borta mot Landskrona BoIS med 0-2 men superettan-nykomlingen har sedan besegrat både GIF Sundsvall och IK Brage hemma på Finnvedsvallen, där de är erkänt starka. FFF å sin sida har inlett säsongen med en seger och två förluster. Mot Östers IF senast hade FFF kontroll på matchen i en timme och tog ledningen genom Edi Sylisufaj, men tappade sedan 1-0 till 1-2. Nu väntar två raka hemmamatcher.
– Spelmässigt har det sett ganska bra ut, men vi har inte riktigt fått utdelning offensivt. Vi ska försöka skruva på några saker imorgon. Värnamo är ett spelande lag och har inlett superettan-säsongen bra, men hemmaplan talar till vår fördel. Vi vill vara svårslagna i vår hemmaborg, säger huvudtränare Hasse Eklund.

Nigerianske nyförvärvet Umar Bala Muhammed ingår i truppen. Det gör också Matthew Garbett, som är tillbaka från skada. Johan Brattberg och Mohammad Ahmadi är i karantän på grund av covid-19 och Tim Erlandsson är skadad sedan tidigare. I övrigt ser skadeläget bra ut. Carl Martinsson är tillbaka i träning och tidigare korsbandsskadade Kwame Kizito ser bättre och bättre ut.
– Det kan hända att det blir någon förändring i startelvan imorgon, men vilken förändring det i så fall blir vill jag inte avslöja nu, säger Hasse Eklund.

Följande 19 spelare ingår i truppen:
1. Nadeem Omar (mv)
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring (mv)
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen startar klockan 15.00 imorgon och sänds precis som vanligt via discovery+. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Viktor Noring och Hasse Eklund.