Norrby IF
Falkenbergs FF åkte på en tung förlust i derbyt mot Varbergs Bois. Nu är siktet inställt på snabb revansch och tre poäng i morgondagens hemmamatch mot IK Sirius.

Derbyt blev ingen rolig tillställning för Falkenbergs FF. Varbergs Bois vann med 3-1 och FFF inkasserade sin första förlust mot varbergarna på åtta år. Men den matchen är glömd och nu är allt fokus på torsdagens viktiga hemmamatch mot IK Sirius, som har tagit fem poäng så här långt och därmed är en poäng före FFF i tabellen. Hasse Eklund hoppas att FFF tar sin första seger på hemmaplan i allsvenskan denna säsong.
– Jag tror att det blir en ganska öppen och jämn match. Sirius är ett lag som spelar bra fotboll. Jag tror att de kommer att ha lite mer boll, men att vi kommer att vara vassa när vi får den. Det gäller att ta vara på våra möjligheter. Vi är revanschsugna och vill ha tre poäng på hemmaplan, säger Hasse Eklund.

FFF har inga nya skador eller avstängningar att ta hänsyn till. Gulvitt har tagit ut samma trupp som mot Varbergs Bois. Om det blir några förändringar i startelvan vill Hasse Eklund inte avslöja.
– Det kan bli någon förändring med tanke på det tajta schemat, men vilka de i så fall blir får jag fundera på, säger huvudtränaren.

Följande spelare ingår i matchtruppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Carl Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen startar klockan 19.00 på Falcon Alkoholfri Arena.