IF Böljan
Imorgon eftermiddag väntar ett toppmöte hemma på Falcon Alkoholfri Arena. Tabelltvåan Lunds BK kommer på besök.

FFF är inte nöjt med krysset senast borta mot Ljungskile SK.
– Vi kände att vi i vårt bollinnehav kunde varit mycket, mycket bättre på att ta fram boll och göra det svårt för dem. Vi fastnade i för mycket spel på högersidan och kom inte loss tillräckligt ofta på vänstersidan. Vi var inte skarpa nog i sista tredjedelen av olika anledningar. Vi mötte Ljungskile på en ovattnad gräsmatta som de inte hade klippt på tre-fyra dagar. Det kanske påverkade kvalitén i vissa moment också, säger Christoffer Andersson.
Han tycker oavsett att FFF borde ha vunnit matchen.
– Matchen vi gjorde var inte bra, men vi var ändå tillräckligt bra för att vi ska vinna åtta gånger av tio. Statistiken visar att vi hade klart flest målchanser. Det fanns solklara lägen i slutet som kunde gett oss tre poäng, men den matchen är förbi. Det vi kan göra nu är att påverka nästa match och morgondagens match har vi förberett på bästa sätt. Vi känner oss redo och vet vad vi ska göra. Sedan handlar det om ett utförande, se till att vara kaxiga och att som individ våga göra det vi pratat om samt se till att ta ansvar i att vara delaktig. En viktig faktor blir att spelarna vill delta och påverka matchen på bästa sätt och ge järnet i varje situation, säger huvudtränaren.

Det var en sevärd match lagen emellan som slutade 2-2 i Lund i maj.
– Det var det. Sedan tycker vi att prestationen kunde ha varit bättre. Vi har givetvis tittat på grejer från den matchen. Lund har vi bra koll på. Lund är ett homogent gäng som tagit steg sedan förra året. Det är absolut ett topplag. Nu möter vi dem på hemmaplan. Förhoppningsvis är vi skarpa. Vi hade en bra hemmamatch mot dem förra året (seger, 5-0). Det är lite sådana bilder man kan ta fram i skallarna, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Vi vet deras styrkor och vi vet vad vi är bra på också. Förhoppningen är att vi ska kunna dominera matchen på det sätt vi vill. Vi har påmint spelarna om saker som är viktiga mot Lund. Vi har förberett oss. Nu det handlar om ett utförande och en mental laddning där man känner att man hittar rätt nivå för att leverera på bästa sätt.
Det är bara seger som gäller för FFF – i vanlig ordning.
– Det är klart att vi vill ha tre poäng i den här matchen. På hemmaplan vet vi att vi är riktigt bra när vi spelar den fotboll vi vill. Det blir en utmaning för Lund att hantera det. Vi får se hur matchen gestaltar sig och ta det därifrån, säger Christoffer Andersson.

Oliver Hintsa har tränat denna vecka och är med i truppen igen efter att ha missat två matcher på grund av knäproblem. Tim Stålheden är tillbaka från avstängning.

Dessa 19 spelare är uttagna i matchtruppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Matchen inleds klockan 16.00. Glöm inte säkra era biljetter. Mot tre poäng!