IF Böljan
I söndags besegrade FFF Ariana FC med 2-1 på hemmaplan. Imorgon väntar Ljungskile SK borta. Då vill FFF ha revansch för förlusten på Falcon Alkoholfri Arena tidigare i år.

FFF har inte glömt 1-3-förlusten på hemmaplan.
– Vi är verkligen revanschsugna. Det är en av matcherna som vi inte är nöjda med. Vi var knappt okej i första halvlek och ledde med 1-0 och sedan var det fullständigt haveri i andra halvlek. Det var en stökig andra halvlek som vi inte vill se igen. För oss handlar det om vårt eget, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Vi vet om att Ljungskile har en del kreativa spelare men som lag är vi klart bättre om vi gör det vi ska göra. Det handlar om att göra rätt saker från början, ta kommandot och se till att kväva deras möjligheter till omställningar och deras möjligheter att utnyttja sina kreativa spelare. Vi ska kunna göra ett klart bättre intryck än senast mot ett lag som Ljungskile. Vi ska vara det bättre laget men vi måste göra rätt saker.

Kantspelaren John Thomas Kamara hade FFF problem med senast.
– Han är en kreativ spelare, en spelare som de använder i omställningsspel. De slår många korta hörnor till honom och låter honom utmana och slå in bollen. Vi måste ha koll och göra grunderna i vårt spel på ett bra sätt. I slutändan handlar det om att vi ska ha mycket boll och göra det med kvalité. Anfall brukar vara bästa försvar i många matcher. Kan vi jobba med spel på offensiv planhalva och mycket återerövring där tar vi bort möjligheter till deras kontringsspel och deras offensiv, säger ”Chrisse”.

Segern senast satt fint, även om han tycker att prestationen kunde ha varit bättre.
– Det var ömsom vin, ömsom vatten. Men vi hade en hel del bra anfall och sekvenser. Vi hade en jättebra period i slutet av första halvlek där vi såg ut så som vi vill göra. Där har vi målbilden för den här matchen. Vi ska jobba för en seger och ha ännu längre perioder med bra prestationer.
YWP rullar supporterbuss till Skarsjövallen. FFF:s huvudtränare gläds över publikstödet.
– Vi har fått väldigt bra support på alla bortamatcher. Det har alltid varit folk på plats. Det hjälper otroligt mycket att vi vet att folk bryr sig och lägger tid och pengar på att komma och se oss. Den supporten uppskattar vi väldigt mycket. Över 1 800 åskådare hemma senast var jättebra. Det finns ett intresse här. Vår uppgift är att vinna matcher så ofta vi kan och även leverera bra fotboll för publiken. Det hoppas vi kunna göra i samtliga matcher. Sedan finns det alltid en motståndare som vill göra det svårt för oss. Beroende på hur matcherna ser ut kanske perioderna av glimrande spel är olika i förhållande till vad man egentligen vill, säger Christoffer Andersson.

Oliver Hintsa är inte redo för spel imorgon, men förhoppningsvis tillbaka i full träning nästa vecka. Tim Stålheden är avstängd efter ostskivan senast. Edvin Christiansson kör rehab efter sina sjukdomsproblem. Melker Larsson är tillbaka i truppen.

Följande spelare är uttagna i matchtruppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
3 William Borgryd
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Matchen sparkas igång klockan 16.00 imorgon. Here we go!